Tárovací vůz
 


NA ÚVOD
Říkal jsem si, že bych po sérii precizních stavebnic zkusil přijít i s něčím jednodušším. Myslím, že by tento tárovací vůz mohl být dobrým učivem pro začínající modeláře, kteří by se chtěli naučit pracovat s lepty.
Níže naleznete několik fotografií z prototypové montáže vozu jako doplněk návodu. Návod si můžete stáhnout zde. Některé dílky ještě doznaly mírných změn, takže se nedivte, pokud se vaše stavebnice v nějakém detailu liší. Pokud si nejste něčím jisti, nestyďte se a napište.

Připravené dílky na rám vozu.
Nejdříve jsem si naohýbal a sestavil jednotlivé dílky.
Do ohnuté konzole podvozku jsem vletoval šroubek M2x4
Boční podélníky je dobré na koncích zafixovat ve správné poloze, například pomocí kolíčků, a postupně letovat směrem od středu.
Díly jsem naletoval na rám, na kterém jsem nejdříve ohnul obě čela.
Připravené díly na jednu podložku pod nárazník.
Vlevo dvě desky pod nárazní.
Vpravo dole dva ohnuté dílky F a jeden dílek tvaru U.
Vpravo nahoře dílek F a U před přehnutím.
Dílek U jsem nasunul do krajních otvorů z vnitřní strany rámu a přiletoval.
Přiložil jsem větší desku s otvory a prostrčil dva dílky F dle obrázku.
V dalším kroku jsem doplnil menší desky pod nárazník.
Také jsem doplnil hák šroubovky s podložkou a ventil hadice průbě- žného vedení.
A samozřejmě ještě přijdou vlepit nárazníky.
Do bočnic jsem ještě vletoval maznice a boční stupačky pod dveře. Aby stupačky seděly jak mají, jsou ve stupačkách a také v obou bočnicích malé drážky, které do sebe musí vzájemně zapadnout. Pozor na záměnu levé a pravé strany. Maznice vzniknou přehnutím dílku na 1/2.
Z vnitřní strany skříně jsem protáhl ohybové drážky.
Aby skříň nevypadal příliš celistvě a ploše, ohnul jsem ji nejprve přes příčné drážky, poté díl znovu narovnal a teprve nyní jsem ji natvaroval přes podélné drážky do požadovaného tvaru.
Tvar skříně jsem napasoval k oběma čelům. Pokud vše sedí, stačí pořádně sletovat.
Nechtěně jsem si zalil cínem otvor, do kterého přijde naletovat okap. Jelikož je ale cín celkem měkký, není problém otvor obnovit například pomocí kousku žiletkové pilky.
Okap je potřeba ohnout do požadovaného tvaru. Na vnitřní straně jsou vyznačena místa, která vám s ohybem pomohou.
Okap jsem osadil do otvorů a z vnitřní strany naletoval.
Na dveřích jsou malé praporky, na kterých je ve skutečnosti zavěšen visací zámek. Praporky buď odstraňte, nebo ohněte a ohyb proletujte, aby při následné manipulaci neodpadl.
Dveře jsem se rozhodl nalepit.
Dříve jsem ale osadil madlo. Aby bylo při letování v požadované poloze, vložil jsem pod něj dva kousky plechu.
Sestavená čelní vrata.
Nalepil jsem dveře, nad ně okap a schránky na průvodky.
Zkusmo jsem osadil na rám vozu.
Obrázek lze zvětšit
Sestavený a nalakovaný vůz
Obrázek lze zvětšit
Sestavený a nalakovaný vůz
Obrázek lze zvětšit

DALŠÍ LINKY K TOMUTO TÉMATU
Tárovací vozy – cejchovní vozy v HO od Vladimíra Klusáčka