Pojízdný agregát PA300
 


NA ÚVOD
Kdysi dávno se na k-reportu objevil plánek, pak se u nás také zastavil, tak jsem neváhal a vůz si doměřil. Léta ležel v rozpracovaném stavu. Hlavním důvodem byl podvozek. Chtěl jsem totiž zachovat mezery mezi kabinami a motorovou částí. Tato mezera se ale nachází přímo nad otočnými čepy podvozků. Snad se nám ale s Hekttorem podaří tento problém vyřešit a model tak přizpůsobit jeho skutečné předloze. Prozatím je k dispozici pouze leptaná stavbnice vozu.
Níže naleznete několik fotografií z prototypové montáže vozu jako doplněk návodu. Návod si můžete stáhnout zde. Některé dílky ještě doznaly mírných změn, takže se nedivte, pokud se vaše stavebnice v nějakém detailu liší. Pokud si nejste něčím jisti, nestyďte se a napište.
Také jsem uložil nějaké fotografie vozu na rajce.cz

Připravený díl motorové skříně.
Nejprve jsem přehnul zesilující lišty a přehnutí zpevnil cínem.
Poté jsem celý díl pozohýbal a sletoval do takovéhoto kvádru.
Nedivte se, že v horní ploše nejsou otvory. Použil jsem fotku prototypového dílu, protože někdy rychleji pájím, než fotím.
Na horní plochu jsem přiletoval krytí a na boky pak malé zesílení s mřížkami větrání.
Z kousku trubičky jsem vytvořil výfuk.
Nyní jsem pozohýbal kryty motoru. Horní část stačí přehnout. Po sletování je třeba pečlivě odbrousit ohybové můstky.
Jeden z krytů je vybaven jakýmsi vystouplým boxem.
Po jeho ohnutí, sletování a obroušení jsem jej vlepil do předleptané prohlubně v krytu.
Na obrázku je patrné ohnutí horního a dolního trnu, které je potřeba provést i na všech zbývajících krytech.
Kryty budu lakovat odděleně od skříně, proto je ještě neosazuji.
Připravené díly na rám vozu.
Nejprve pečlivé ohnutí bočnic.
Aby vypadaly plastičtěji, přijde na ně přiletovat částečně leptané zesílení, ale to až později.
Na výstupky z rámu přijdou nasunout čelníky.
Otvory v čelnících jsou širší, protože do nich přijde nasunout ještě krablování.
Ten kolíček je tam jen pro lepší ilustraci vrstvení.
Pečlivé spasování je dobré provádět za pomocí již předem sletované skříně vozu.
A pomalu přiletovat. Je důležité během letování neustále kontrolovat kolmost letovaných dílů.
V tomto okamžiku přiletujte i vrstvené zesílení rámu a stupaček.
Na horní část čela přijde ohnout a přiletovat bedna se světly.
Jelikož jsem se rozhodl vůz osvětlit, je ve stavebnici ještě druhá varianta, která umožní vlepit cuprextitovou destičku osazenou ledkami.
Před osazením zábradlí, je potřeba převrtat otvory v podlaze a mírně zavrtat i do vrstvených bočnic rámu.
Opatrně, netlačit, ať si nezlomíte vrták!
Zábradlí se musí pořádně přiletovat.
Spoje je potřeba pečlivě přebrousit do jedné roviny s bočnicí.
Po vybroušení jsem na rovné bočnice přiletoval krycí plechy.
No a do čtyř vybrání v krablování jsem nalepil malé krablované dekle.
Pásky čelních pluhů jsem ohnul...
... a pořádně proletoval.
Ohnuté konečky pomohou s napasováním do čelníků.
Na bocích pluhu jsou pomocné můstky, které ještě přijdou odstřihnout. Ale s tím se dá ještě počkat.
Na tenký drátek jsem navléknul malý a velký talířek...
... a celé pak nasunul do otvoru v bočnici. Pořádně proletoval. Přečnívající drátek jsem odstřihl a plochu obrousil.
Takto vznikly celkem věrohodné zvedací čepy.
Na další kousek drátu jsem navlékl tři vrstvy dle obrázku.
Proletováním a obroušením vznikla jakási zásuvka, či co to je.
Ohnutý díl čelní rampy.
Opět provléknuté drátky, na nich drobné obdélníčkové příruby a pak kousky bužírek.
Jak zásuvku, tak rampu jsem nalepil na obě čela vozu.
Vlepil jsem i nárazníky vyrobené běžným způsobem.
Na ně jsem ještě přilepil zbytky krablovaných krycích čtverců.
Zde je patrné, jak jsem na obou stranách pluhu odstřihnul pomocný spojovací proužek s můstky.
O nich jsem se zmiňoval výše.
Připravené díly na jednu z kabin.
Jako vždy, pořádně proletovat....
... a obrousit.
Do otvorů nad okny je potřeba osadit okap a to tak, aby trčel přes čelo kabiny.
Následovalo doplnění světlometu.
Nyní je potřeba převrtat všechny otvory pro usazení madel.
Aby se nemuselo převrtávat velkým průměrem, je dobré konce madel obrousit na menší průměr.
Pořádně přiletovat a spoje opět obrousit.
Ohnutá a sletovaná nádrž.

No a zde fotografie celého vozu před lakováním.
Chybí krycí plechy a rámy oken, které budu barvit odděleně.
Obrázek lze zvětšit

Vyrobil jsem si světelné rampy s SMD.
Pomocí trubičky jsem si z čiré a červené fólie vyhrájel skla reflektorů.
Takto to vypadá po osazení. Fixoval jsem čirým lakem.
Zde nabarvený model před aplikací obtisků.
Obrázek lze zvětšit

DALŠÍ LINKY K TOMUTO TÉMATU
Technické informace k tomuto vozu na stránkách tratovestroje.net