Doplňkový lept pro stavebnici služebního vozu Daa-k ze stavebnice LPH Jičín
 


NA ÚVOD
Pro všechny ty, kterým vadí příliš hamátné detaily, této jinak myslím velmi povedené stavebnice, jsem si dovolil vytvořit leptané doplňky. Zakoupit můžete u Hekttora. Následující fotografie berte hlavně jako doplnění návodu.
Pokud se při stavbě setkáte s jakýmikoli nejasnostmi, dejte prosím vědět. Dotazy rád zodpovím, popřípadě jimi doplním návod, nebo tuto fotodokumentaci.

Jedna z možných variant baterií
Ohnuté kryty hran s nýtováním. Díky protažení ohýbacích otvorů jehlou je možné docílit takřka ostrého rohu.
Dvojitá stupačka pod plošinu. Horní ohyby držáku je dobré proletovat cínem. Docílíte tak zpevnění.
No a tady ta velká stupačka pod posuvné dveře.
No řekl bych, že jsou o něco decentnější než ty původní, co?
Naletované háky na čelníky. Chce to pečlivě, ať nejsou nakřivo.
Nárazníky
První variantou je použít původní kulaté ze stavebnice. Aby se daly leptané čelníky nasunout, je zapotřebí do nich prostřihnout otvor cca 1.6mm.
Po nalepení leptaných čelníků, je nutné nastřihnout desky pod nárazník a roztáhnout ve směru osy. Po navléknutí na nárazník stačí díly srovnat do původního tvaru a přilepit.
Další varianty uvedené v návodu doplním časem.
Sestavené dveře, zatím bez kliky
Zábradlí u plošiny. Kličku brzdy je možno naletovat do jakékoli polohy. Díky tomu se může každý model mírně lišit.
Na drátek navlékněte dva dílky dorazu. Musí vzniknout trn, kterým přijde doraz nalepit do kastle. Po řádném proletování odstřihněte drátek kousek od dorazu a celý dílek vybruste do hranata.
Takhle nějak to bude vypadat po montáži.
Držák páček po ohnutí
Navrtané podélníky pro osazení ložisek PEHO. Otvory 0,4mm v místech brzdových zdrží.
Obroušení dolního dílu, pro osazení kinematiky a stupaček, je pohodlnější udělat před přilepením bočnic.
Tento obrázek slouží pro lepší představu, kde přijde co navrtat
Obrázek lze zvětšit
Pojistné pásy jsou navrženy tak, aby se po navléknutí daly zajistit ohnutím a poté zalít lepidlem.
Do čelníků jsem vybrousil stejný tvar, jako mají podélníky. Došlo tím tak k jejich prodloužení a hlavně zmizel ten nepříjemný trčící kus plastového čelníku.
Po nalepení leptaného čelníku jsem doplnil malé plastové destičky, které vytvoří U profil jako na skutečném voze.
Pokud se rozhodnete ponechat stávající dveře, je možné je doplnit leptanou mříží.
Pokud chcete dveře leptané, je nutné se zbavit těch původních. Zůstanou jen horní dvě prkna.
Dolní část zpevněte plastovou destičkou tloušťky cca 0,5mm

Možná jste si všimli, že při dovybavování vozů kamny, docházelo k odstranění okna za kamny. Pokud se tedy rozhodnete pro vůz s komínem, mělo by být toto okno zaslepeno.
Odstranit okno není problém, ale čím otvor zaplnit. Jednou z možností je obětovat ještě jednu stavebnici a potřebný díl si z něj vyřezat. Já jsem se ale rozhodl vyrobit si díl nový, pokud možno co nejjednodušším způsobem. Zde je postup. (Profesionální odlévači nechť dále nečtou :) Na posuvných dveřích je krásná plocha, která poslouží k výrobě formy. Potřel jsem ji trochu řidším Herkulesem (aby to pěkně zateklo) a nechal vyschnout. Následovala další, tentokrát hustá vrstva. Na třetí vrstvu jsem pak přiložil kousek dýhy, který to celé zpevnila. Po důkladném proschnutí jsem takto vzniklý otisk sloupnul. No a už stačilo jen napatlat trochu epoxidu. Z takto vzniklého polotovaru jsem vybrousil potřebný obdélníček, který jsem vlepil do předem vyřezaného otvoru po okně. Otvor jsem řezal od spáry, po spáru a od svislé lišty po svislou lištu.
No a takhle nějak to vypadalo před nástřikem
obrázek lze zvětšit
obrázek lze zvětšit

DALŠÍ LINKY K TOMUTO TÉMATU
ukázka přestavby modeláře Zejmi: http://lhotisazejmi.webnode.cz/news/stavba-vozu-daa-k-od-lph/